Lauantai 29.8.

Pari päivää menny, enkä taas yhtään tiiä mistä alottaa tarinoiminen. Jatkan vaikka siitä mihin viimeks jäin. Eli maailmankuulut Fullmoon partyt. Tutustuin tosiaan samalla sekunnilla dormiin astuessa saksalaiseen Vanessaan, jonka seurana oli ruotsalainen Stefan ja ranskalais-venäläinen Rob. Olivat kaikki alunperin lähteneet yksin reissuun ja tavanneet facebook-ryhmän kautta Bangkokissa. Vanessa kutsui mut heti heidän seuraan Fullmoon partyille. Käytiin suihkussa vuorotellen, kaikki oli just reissannu yön yli bussissa tai junassa. tutustuttiin myös pikasesti hostellin terassilla samassa dormissa majoittuvaan puolalaiskundiin Karoliin. Vaihdettiin Karolin kanssa numeroita ja sovittiin et viestitellään myöhemmin jos vaikka törmättäis fullmooneilla. Käytiin Vanessan, Stefanin ja Robin kans syömässä ja lähdettiin ettimään nettikahvilaa, löydettiin ittemme night marketilta, eli torilta joka kulki muutaman kadunpätkän korttelin ympäri. Lähes kaikki paidat oli neonvärisiä fullmoon-aiheisia toppeja, jotka sitten bileissä oli joka toisella juhlijalla päällä. Ite ostin housut 200 bahtilla, myyjät ei tinkiny yhtään.

Night market

Bileihin kimppataksilla, 100 thb per lärvi. Meijän dormi oli tässä heti sataman edessä (Thong sala), eli noin 10 km bilepaikalta. Ostettiin ämpärit viskikolaa ja saatiin kaupanpäälle ilmaset uv-maalaukset. Koristeltiin toisemme ja maksettiin toiset 100 thb sisään bileisiin. En oo päässy kunnolla tamppaa weekendien jälkeen joten olin heti partymodella. Bileet oli aivan huikeet. Ihan rannassa noin 0,5 km pätkä, jossa oli ainakin viis eri lavaa jossa soi eri musiikki, juomakojuja, tulirengas ja -hyppynaru jonka läpi känniset ihmiset hyppi (safety first) ja helvetisti porukkaa. Kirkkaita värejä, maalattuja kasvoja, tanssimusiikkia, hiekkaa, ystävällisiä ja nauravia ihmisiä, täysikuu kirkkaana taivaalla. Reivattiin ihan perkeleesti monta tuntia, hiki virtas, kadotettiin toisemme ja löydettiin taas. Kaikki alko oleen kahen pintaan tuhannen naamat, ite join ekan ämpärin jälkeen vaan vettä. Eniten olin huolissani Vanessan kunnosta, ei meinannu pysyä tolpillaan enää täysin. Sanoinki Stefanille et mä olin jo ihan valmis lähteen takas hostellille ja voisin viedä Vanessan mukanani. Olin valmis lähteen yksinkin, tiesin et Vanessa ei suostuis vielä lähteen ja kaikilla oli hauskaa, ite olin jo niin väsähtäny. Mut ensin täytyy ettiä Rob koska se oli taas kadonnu johonkin. Saatiin taas poppoo kasaan ja jatkettiin biletystä. Olis vaan pitäny lähtee sillon kun asiaa ajattelin.

Yhen baarin viereen oli tehty vesiliukumäki, josta oli noin puolen metrin pudotus hiekalle. Vanessa halus laskee mäestä ja mä pidin kädestä ja sanoin vaan “you're not going there, you,re gonna get hurt”. Vängättiin hetken aikaa, ja heti kun päästin irti niin tää pinkas mäkeen. Tuli alas niin kovalla vauhdilla plus vitun jurrissa että lysähti suoraan perseelleen kovalle hiekalle ja satutti selkänsä niin pahasti, et ei päässy enää ylös. Kannettiin Vanessa muutaman thain avustuksella sivummalle lepäämään, ja lopulta kannettiin ambulanssiin. Mentiin kaikki yhdessä pienelle klinikalle, jossa lääkäri testaili vahinkojen vakavuutta ja anto kipulääkettä tipan kautta. Totes vaan että likka viedään nyt Koh Samuille, eli täysin eri saarelle röntgeniin. Stefan lähti Vanessan mukaan ja me lähettiin Robin kanssa takas hostellille nukkumaan.

30.8. Sunnuntai

Nukuin semmoset 9h univelkoja pois, ja kun heräsin joskus puoli neljän aikoihin Stefan oli hakemassa omia ja Vanessan tavaroita Samuille. Kertoi, että selässä oli pieni murtuma joten tuomiona kolme päivää sairaalassa ja 1-3 kuukautta selkätuen kanssa. Lasku pelkältä edellisillalta oli noin 100 000 thb, jota vakuutus ei välttämättä korvaa koska potilas oli kännissä. Ei käy kateeks ja I told you so ei nyt paljoo auta.

Lähdettiin Robin, Karolin ja mun alasängyssä nukkuneen saksalaismimmin Steffin kanssa Koh Malle, jonka pitäis olla Koh Phanganin kaunein biitsi. Taas taksilla ja 150 thb suunta per henkilö. Ei oo todellakaan mikään ihme miks kaikilla turisteilla on skootteri alla, 150thb/päivä. Karol oli ajanu skootterillaan Bangkokista asti, neljän päivän reissu. Ihan helvetin hyvä idea, jolla säästää aika helvetisti rahaa. Ei ollu kuulemma ennen ajanu skootterilla joten ehkä sitä iteki uskaltais.

Uitiin ja seurusteltiin ja lähettiin auringonlaskun jälkeen takas. Suihkun kautta food marketille, jossa testasin friteerattuja heinäsirkkoja, matoja, kärpäsiä ja toukkia. Koppakuoriaisiin en koskenu. Söin ihan oikeetakin ruokaa, kevätrulla ja kasvispullia, hinta 25thb (60 snt). Kannatan katuruokaa.

Sunnuntaisin on joka paikassa thainyrkkeilymatseja. Karol sanoi menevänsä ja tapaavansa kaverinsa fullmoon partyjen vieressä olevassa paikassa. Suostutteli mut messiin joten hyppäsin skoban kyytiin ja hurautettiin pelipaikoille. Karolin kaveri teki oharit joten katottiin sit kaikki neljä matsia kaksin plus sali täynnä turisteja. Oli aika mielenkiintoista ja viihdyttävä kokemus. En oo tainnu olla ikinä kattomassa mitään urheilulajia livenä.

Takastulomatkalla pysähdyttiin johonkin kunnon punasilla valoilla ja kovalla musiikilla varustettuun gogo-baariin pelaan bilistä kolme erää. Oltiin tasasia mut hävisin kaikki. Oltiin myös ainoot länkkärit baarissa yhen limasen äijän lisäks, joka aivan täpinöissä nappas jonkun ladyboyn kainaloonsa ja katteli muna huurussa kun likka tanssi tangolla. No judging.

31.8. Maanantai

Tänä aamuna Rob lähti Koh Samuille kattoon Vanessaa sairaalaan. Lähtevät siit sitten Stefanin kanssa Koh Taolle parin päivän sisään. Karol lähti myös Taolle sukelteleen. Tsekkasin itteni ulos ja samantien toiseen hostelliin 200 metrin päähän. Vajaa 6€/yö. Hain food marketilta ananasta ja smoothien aamupalaksi. Smoothiet tehään tuoreista hedelmistä asiakkaan naaman edessä blenderissä. Hedelmät voi valita ite laajasta valikoimasta tai ottaa valmiin setin. Hintaa tälle tulee 30thb eli huikeet 75snt. Kävelin aamiaisen jälkeen Thong salan biitsiä pitkin ja löysin spotin palmun alta varjossa ja jäin kirjotteleen tätä.

Seuraava muuvi on viekä ihan auki. Alan kallistuun kohti Koh Taoo, mut jatkuva paikan vaihtaminen käy lompakolle. Tosin miksei vaihtaa saarta kun saat lauttalipun vaan 100thb kalliimmalla kuin taksikyydin toiselle puolen tätä saarta. Plus taksi takas tähän satamalle. Tää Thong sala alkaa olla jo nähty. Voisin siirtyy Taolle, viettää siellä muutaman päivän ja sit lähtee pohjosee. Täällä ei kuulemma kannata vuokrata skootteria kun tiet ei oo parhaasta päästä. Kaikki suosittelee Chiang Maita, voisin käydä siellä ennen kun meen Ubon Ratatchaniin. Pattayalle ehtis kans kans kattoo meininkiä. Ihanaa kun ei oo mikään kiire mihinkään. Oon ollu vasta alle viikon reissussa ja Thaimaata ois vielä about 24 päivää ennenku Jenny tulee ja lähetään Kambodzaan.

Budjetista oon vähän lipsunu, mut alku on aina tämmöstä. Bahteja on jäljellä vielä n. 63 eurolla. Pitäis käydävaihtaan rahaa. Mulle on paljon selkeempi pitää kirjaa viikkobudjetista, kuin päiväbudjetista. Joinain päivinä menee enemmän, joinain vähemmän.

Pitäis pyykätä. Käytin pyyhettäni eilen biitsillä joten siihen en enää puhdasta hipiääni hinkkais. Lähen tästä käveleen hostellille ja tuun sit takas tänne uimaan. Tai sit loikoon ilmastoidussa dormissa pari tuntia ja ootan et aurinko laskee tai tulee pilvistä. Sadekausi joopajoo.. Vittu mikä soija.

PS. en jaksanu kääntää kuvia. Puhelimella oli oikein päin mut tänne ladatessa ei stna