Thong sala beach, Koh Phangan

Keskiviikko 2.9.

Lauttailin itteni Koh Phanganilta Koh Taolle puolenpäivän jälkeen ja saavuttiin siinä kahen pintaan Taolle. Lautassa oli joku dude tyrkyttämässä sukelluskurssiaan, juteltiin hetki ja kerroin et mulla on jo majoitus varattuna, joten tää kaveri tarjos sit ilmasen kyydin Sairee Villageen, koska mapsin mukaan hostelli oli siellä. No totta helvetissä otan ilmasen kyydin vaik matka oli vaan pari-kolme kilsaa, mut rinkka selässä ja +32 C° ei huvita kävellä. No ajettiin niitten koululle ja kuuntelin vielä viitisen minuuttia myyntipuhetta ja siihen vaan et kiitos mutta ei kiitos ja ettiin hostellia. Kysyin jostain hostellista apua kun en löytäny ja tää totee et sehän on siellä satamassa. Perse. :D Lähin kävelee ja taksijampat yrittää mua kyytiin ja sain hinnan tingattuu 300 bahtista sataseen.

Hostellissa oli monta kuuden sängyn dormia omalla vessalla, ja kuinka ollakaan sain olla ihan yksikseen yhdessä huoneessa. Eli periaatteessa private room dormin hinnalla. Kolme tuuletinta täysillä ja kauhee soija. Pakko pitää ovii ja ikkunoita kiinni ettei tuu hyttysiä ja Wi-Fi toimii vähä nii ja näi. Kävin safkalla ja lähin biitsille lillumaan veteen kaikki nää hyttysmyrkyt ja aurinkorasvat ja soijat pois. Mikäs siinä rantavedessä makoillessa ja auringonlaskuu kattellessa. Niin nättiä. :)

Hello Koh Tao!

Torstai 3.9.

Hitaan aamun jälkee lähin kävelee Sairee Villageen ja heitin taas vaatteita pesuun. Tiesin et Karol oli vielä Taolla joten tavattiin biitsillä ja se kutsu mut niitten sukelluskoululle kattoon videoo, joka oli kuvattu niitten koulutuksen aikana. Niitten sukellusporukalla oli just ollu viimenen päivä joten olivat porukalla menossa allasbileisiin illalla. Liikuttiin vidin jälkeen sinne bileisiin. Seurusteltiin, juotiin, tanssittiin ja pidettiin hauskaa. Kaheltatoista lopetetaan musiikin soittaminen kaikissa baareissa, porukka alko aika hyvin hajaantuun siinä kohtaa kuka mihinkin. Lähettiin Karolin kans kävelee rantaa pitkin satamaan päin ja pysähdyttiin johonki toiseen rantabaariin kattoon näitä tulitaiteilijoita, joita näkee muuten melki jokaisen rantabaarin edustalla ilta-aikaan. Siinä kahen-kolmen pintaan Karol saatto mut hostellille asti vaikka ite majoittu Saireessa. No mä keksin sit ottaa sen mun huoneeseen yläsänkyyn nukkuun, siinä hostellissa kun ei varsinaista vastaanottoa ollu lainkaa, vaan joku täti hengailemassa aamusta iltaan. Käytiin suihkussa vuorotellen pesee soijat veks, lainasin pyyhettä ja tärpättejä ja käytiin nukkumaan. Juteltiin vielä jonku tunnin verran kaikkee maan ja taivaan väliltä ja naurettiin sen hulluimmille reissujutuille. Piti saada muuta ajateltavaa kun mainitsin et epäilin et siel huoneessa kummittelee. Ja aamulla Karol sano kuulleensa kans niitä ääniä. :D

Sairee Beach

Perjantai 4.9.

Tsekkasin itteni ulos ja vaihdoin hostellia Sairee Villageen. Täl kertaa kävelin välimatkan rinkan kanssa ja moroo. Selvisin seuraavalle hostellille jossa samassa dormissa majoittu ranskalainen Sandra. Otettiin päikkärit ja lähettiin biitsille uimaan ja kattoon auringonlaskua. Istuttiin viel auringonlaskun jälkeen sikakauan rannalla juttelemassa politiikasta, uskonnosta, ihmiskaupasta, matkustelusta, kulttuureista ja mistä vielä. Auringonlasku oli ja meni ja seuraavaks näky merellä kunnon ukkonen, ei yltäny ihan saarille asti. Hostellille iltapuuhiin eli suihku, karkkipussi ja hakkasin tinderiä, instagramia ja facebookia sängyssä melkeen pari tuntia ennen nukahtamista.

Lauantai 5.9.

Hidas aamu (as always), aamupalaa (banaanismoothie), ja kävin ostaa seuraavalle päivälle tiketin Taolta Bangkokiin. Eli lautalla Chumphoniin ja yöbussilla Bangkokiin, perillä ollaan n. klo 5:00 Khao San Roadilla. Ooteltiin Sandran kans et päivän kuumin aika menee ohi ja lähettiin vuokraa skootteria. Tein kauheen taustatyön, mistä mestasta kannattaa vuokrata. Taolla kun noi vuokrausfirmat pyörii sillä, että otetaan passi pantiks ja skootteria palautettaessa rahastetaan ihan älyttömiä summia jostain pikkunaarmusta pyörän pohjassa, joka luultavasti on ollukin siellä jo ennestään. Löysin hyvän mestan ja menetin skootterineitsyyteni sinä päivänä.

Kruisailtiin näköalapaikoille ja Sandra sai aika nopeesti tarpeekseen, kun kumpikaan meistä ei kovin kokenu kuski eikä ite uskaltanu oikeen ajaa. Lähin sit yksikseen palloileen ja reenaan ajelua, kävin eteläpäässä Freedom Beachillä ja alko oleen aika pimeetä jo. Jatkoin silti ajelua ja kävin jossain pienessä venesatamassa kattelemassa ukkosta, jälleen. Sataman kyljessä oli pieni turistikylä, missä oli iso rantaravintola, kuntosali, sukelluskoulu ja -tarvikekauppa, eikä yhden yhtä asiakasta missään. Ilmeisesti Sairee Village on sesongin ulkopuolella ainoo mesta missä on jotain elämää. Palasin hostellille ja rupattelin saksalaisen kundin kanssa ulkona jonkin aikaa. Soittelin Essille ja aloin taas neppaan tinderiä aikani kuluks ennen nukkumaanmenoa.

Sunnuntai 6.9.

Kirjauduin hostellista ulos, ja kävin heittää rinkkani matkatoimistoon säilöön myöhempää lähtöö varten. Aamupalaa ja skootteri alle. Onnistuin löytään ihanan näköalapaikan. Tiet on Taolla aika pelottavia jyrkkiä ylämäki-alamäki virityksiä. Ajossa kaikki meni hyvin mut pysäköidessä sit lähtiki tasapaino jostain syystä ja skoba kellahti kyljelleen. Vähän tuli damagee sivupeiliin, kahvaan, eturoiskeläppään ja kylkeen, ja olin heti et ei saatana nyt menee reissukassa. :D No palautin skoban ja laskua tuli 500thb eli noin 12,50€, mikä ei nyt oikeestaan oo todellakaan paha kun ite sähläsin. Eli jos vuokraatte Taolla skootteria niin mesta on Red Power Motors.

Sairee Village

Doge

Satama

Istun nyt lautassa kohti Chumphonia ja sain aikaseks päivittää kuulumisia. Tääl samalla lautalla + bussilla Bangkokiin pitäis olla joku jäbä tinderistä kenen kaa eilen juttelin, mut nää ananastukka-partaäijät näyttää kaikki ihan samalta. Oh well.

Bangkokissa viivyn torstaihin tai perjantaihin asti, sen jälkeen kohteena Chiang Mai. Houkuttais ihan älyttömästi vuokrata Bangkokista skootteri ja ajaa sillä pohjosee.  Vanessakin pääsi sairaalasta ja tavataan siellä. Karol ja Rob on vissiin kans samoihin aikoihin Bangkokissa, pitää yrittää vielä sopia tällejä. Couchsurfinkissa pistin viestejä muutamalle tyypille mut myöntäviä vastauksia ei oo vielä yhtään joten varasin saman hostellin kaheks yöks missä yövyin sillon ensimmäisen kerran Bangkokissa. Koska hinta kahelta yöltä 220thb, alle 6€. Pitää käydä nähtävyyksiä nyt kunnolla läpi, rantalomat on nyt lomailtu toistaseks.

Ei voi kyllä muuta tähän todeta kuin et fiilis on edelleen muy bueno. Oon muistanu rasvata, mut pienet auringonpolttamat olkapäissä. Hyttysenpistoja tuli saarilla joku viis-kuus plus mua puri muurahainen persposkeen rannalla. Ei vielä merkkejä malariasta tai denguekuumeesta. Kävin eilen suihkussa varmaan isoimman gekon kanssa ever. Se oli oikeesti semmonen pieni alligaattori/dinosaurus. True story.

Maanantai 7.9.

Saavuttiin pari tuntia etuajassa, eli joskus kolmen-puoli neljän maissa aamulla Khao San Roadille. Siin oli tietty heti kytiksessä taksi- ja tuktukkuskeja, tarjos sitä 3km matkaa kahteensataan mihin totesin vaan et mä kävelen kiitos. Dallailin sit ihan helvetin keskellä yötä Bangkokia halki, ja aika kuollutta kyllä oli. Oli pieni kuumotus mut pääsin hostellille asti ilman mitään sitsuja. Pääsin kirjautuu jo aamuneljältä sisään eikä velotettu vaikka check-in on vasta 12:00 jälkeen. Powernapit alle ja lähin siin kolmen maissa Pratunam Marketille ostaa kevyempiä vaatteita. Sain pökät ja tunikan kaheksaan euroon. Tyyppasin myös thaibigmacin, oli hyvää. :D Kävelin vähän matkan päähän ostoskeskukseen jossa mun reppu turvstarkastettiin kahteen kertaan ja sisällä oli varmaan kaikki luksusliikkeet mitä mieleen tulee. Piti vastustaa kiusausta ostaa Sephora tyhjäks kun oon niin kauan haaveillu sinne pääsystä. Hinnat oli sit samaa tasoo ku missä tahansa, eli “laatu” maksaa täälläkin. Ostin viel perus H&Mstä teepparin ja mekon. On vähän paluutavaraa sit Jennylle kun sysään sille kaiki vaatteet mitä otin mukaan mut en käytäkään. :--------)

Market madness

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Sain siinä aikani kuluun vallan mainiosti ja iltamyöhään sit takas hostelliin. Aloin taas kirjottaa tätä mut tääl on niin ystävällistä väkee et mua keskeytettiin alakerrassa koko ajan. Ei haittaa yhtää, joku vanhempi ranskalainen hippiherra tarjos thaimassagee ja sen jälkee pelattii bilistä ja korttia jonku jurrisen brittiläisen huumediilerin ja sen yhtä jurristen frendien kanssa. Hauska ilta, nyt pää tyynyy. :)